:)

:)
“You are the sky and everything else – it’s just the weather.”

Tuesday, December 7, 2010

Salam Maal Hijrah~


 Di awal tahun baru hijrah,
Ku sujud menghambakan diri pada-Mu,
Hati terus merintih mengenangkan dosa lalu,
Kotornya diri dengan maksiat dan noda,
Lemahnya jiwa berdepan dengan dunia,
Lalainya diri dari mengingati-Nya,
Astaghfirullahal 'adzim....
Banyaknya kekurangan diri,
Ampuni hamba-Mu ini Ya Allah.

Aku sedar,
Jiwa yang tandus taqwa,
Terdorong lakukan apa sahaja,
Sanggup menentang arus kehendak Ilahi,
Yang difikir hanyalah untuk kepuasan diri,
Maka, pabila dosa telah larut,
Gelaplah hati, kotorlah jiwa, murunglah diri,
Itulah fitrah sang pendosa,
Yang leka dari pencipta-Nya.

Namun, bila iman hadir di jiwa,
Mata hati mula bekerja,
Baru kusedar, betapa diri jauh dari-Mu Tuhan,
Asyik sibuk untuk dunia,
Hinggakan solat sering kutunda,
Al-Quran pun malas dibaca,
Lidahku kotor dengan kata-kata dusta,
Mata ini tak kujaga dari perkara dosa,
Telinga ini mendengar apa yang tak sepatutnya,
Kaki ini sering melangkah ke tempat lagha.

Ya Allah,
Jauh sekali diriku dengan peribadi kekasih-Mu,
Kau teladan terbaik bagi seluruh umat,
Ingin sekali aku mencontohi peribadimu, Rasulullah
Meskipun dirimu suci tanpa dosa,
Solat malam tidak pernah kau lupa,
Munajatmu di tengah malam jadi rutin harian,
Pengharapanmu pada Tuhan terlalu tinggi,
Sedang aku???
Seorang hamba yang penuh dosa....
Solat fardhu pun kurang dijaga,
Apatah lagi solat malam sepertimu, Ya Nabiyullah.

Sungguh,
Aku ingin berubah,
Menjadi seorang hamba-Mu yang taat,
Aku takut akan azab kubur,
Aku gerun dengan dahsyatnya neraka-Mu,
Dan kurindukan nikmat syurga.

Jadi,
Kupohon padaMu wahai Tuhan,
Campakkan ke dalam hati ini niat yang tulus,
Ingin sekali aku berdiri di hadapan-Mu dengan jiwa yang tunduk,
Ingin sekali aku rukuk pada-Mu dengan hati yang pasrah,
Dan ingin sekali ku sujud ke hadhrat-Mu dengan punuh kehambaan,

Ya Rahim,
Sucikan hatiku dari sifat munafik,
Sucikan amalku daripada riyak,
Sucikan lidahku daripada dusta dan mataku dari khianat,
Jadikanlah diriku seorang anak yang solehah,
Yang bisa mendamaikan hati Ummi dan Abiku,
Jadikanlah diriku seorang mukminat solehah,
Kerna mukminat solehah itu lebih cantik dari bidadari syurga.

Dan...
Kurniakan aku kesabaran untuk menunaikan ketaatan pada-Mu,
Anugerahkan aku kesabaran dalam meninggalkan maksiat pada-Mu,
Jadikanlah hati ini hati yang sentiasa mengingati-Mu,
Agar dapat ku miliki sekeping hati yang tenang,
Jauh dari hasad dengki dan kepalsuan dunia,
Hadirkanlah cintaku kepada-Mu mengatasi segalanya,
Agar Kau temukan hati yang terbaik buat diriku.
Moga dapat kukecapi, kebahagiaan yang hakiki,
Suatu hari nanti...
 
Amin....





Friday, November 26, 2010

"Berganti Hati" Lyrics by Anggun


BERGANTI HATI

Satu persatu telah kuhapus
Cerita lalu di antara engkau dan aku
Dua hati ini pernah percaya
Seribu mimpi tanpa ragu tanpa curiga

 Ku tak ingin lagi
Menunggu, menanti
Harapan tuk hidupkan cinta yang telah mati
Ku tak ingin coba
Hanya tuk kecewa (Ku telah kecewa)
Lelah ku bersenyum lelah ku bersandiwara
Aku ingin pergi
Dan berganti hati...

Satu persatu telah kuhapus
Nada dan lagu yang dulu kucipta untukmu
Rasa yang dulu pernah ada
Kini berdebu terbelenggu dusta dan noda

Kini ku sadari diri ini
Ingin berganti hati
   cinta yang tlah pergi
Harus berganti hati

Harus ku ganti hatiku kini
Ini harus ku ganti
Tak perlu ini lagi harus berganti…



Tuesday, November 9, 2010

Trip..............16/10/2010..^_^

~okey....bosannya arini....tda keja lain...>.<
mau study..malas plak..bosan...huu~


~apa mau ceta ni ar..hm.....????

~owh!!...hehe..ok....jom2x...tngok2 pic ni..happy plak...^_^ 
trip 2 mesilau n ranau....>>>>>


Welcome>>>(lembu tu cakap)
mooOooo~~~~.....

hm,..1st.. kami p ladang lembu...best ni..cam p New Zealand..haha~


yuuhuu!!~

posing jap........


ala....xaci....aku lom sedia.....>.<
huhuh~

Then....., on the way....b'henti kejap..tngok gunung....wow!!~..O.o~ >>>>



tingginya gunung kat belakang tu.....hehe..>.<


peace2x..^_^


wif my best frenz..shar~..p mna2 pun aku...dia wajib ada....luv her....hehe..^_^
Gunung kinabalu...cantikkan.....hehe...


shar...my best fren...^_^
makan2 dlu.........

~ok....skrang...jom...p ranau........poring.............>>>>>


selamat datang ...


hehe.....~
itu dia..................
kat jambatan gantung~
air terjun.......
tnggu giliran mau mndi air terjun...lamanya jugak.....geram nie....>.<....haha~
yeah!!..akhirnya..dpt mndi jugak kami..ingatkan dalam sangat...rupanya..
ndak smpai tahap pinggang pun.....huhu~
ni la nama air terjun tmpat kmi mndi tu.....

~hm.....skrang..on the way mau blik plak...tp sempat lg..........>>>>>>>


tym dalam bas...,

uiiikkk???.....hahaha



g taman strawberi...tp xdpt tngok pun....
cz buahnya kurang kunun....(cina tu cakap).... kmi pun blik la....hampa..T_T...huhu~

hehe..ok..xpa...skng kmi p kinabalu park plak.....
yeeehaa!!!.....
huhu..pnat plak..pas m'lompat tdi...hehe..
muka lemas~..>.<...haha~
ok...suda2 la...jom balik!!!!~

daaaa.....kami balik duluuuu......^_^



~ada bnyak lagi pic yg mnarik...tp pnat la.....>.<.....huh~ 


Monday, November 8, 2010

Melly Songs~RISAU~





~RISAU~


Hingga malam semakin larut
aku masih tak penat juga
menekur jalan yg kita tempuh
sekadar menepis rasa gelisah...

Walau diri berhias senyum
namun hati tak pernah tentram
dan sering datang perasaan lain
tentang kejujuranmu kepadaku...,

C/O setinggi apa
kita mampu mendaki
rasa cinta kasih dan kesungguhan

namun bila hati jadi terpisah
beri kepastian 
agar ku lebur semua

ku akui kesilapanku 
selalu ingin memiliki
dan engkau pun tak pernah terbuka...
untuk menghalau segala prasangka....




Friday, October 29, 2010

Muslimah Sejati ~♥





Aku Muslimah Sejati!!~


Dalam lafaz – lafaz doa...
Kuharapkan semua cinta...
Ku hempaskan segala rasa...
Namun dalam doa satu tujuannya...,


Aku Muslimah sejati!!~


Ingin ku jadi seperti itu...
Seorang yang anggun peribadi...
Berbusana keikhlasan perilaku...
Berhiaskan kesabaran hati...
Bermahkota ibadah dan ilmu...
Bertahtakan keindahan budi pekerti...
Memancarkan cantiknya kalbu....
Mengharap rahmat dan syurga Ilahi...
Mengemis pahala setiap waktu.......


Aku Muslimah sejati..............







Tuesday, October 26, 2010

Segala-galanya...kepada Dia~.....Apabila...