:)

:)
“You are the sky and everything else – it’s just the weather.”

Wednesday, February 23, 2011

Bahasa Hati~




Terkial-kial diri,
menyelongkar rahsia hati,
yang sukar untuk dimengerti,

entah sampai bila...
aku terus terlena dibuai rasa curiga,
dan prasangka2x itu terus tertawa,
menyelimuti hati yang tertindih dengan pelbagai tanda tanya,

aku mencuba,
melerai benang2x praduga,
yang sekian lama tersimpul rapi,
untuk mencari satu kata kunci,
 yang membongkar rahsia hati,

kini...,
Fikiranku buntu,
terasa sukar untuk menbahasakan rasa itu,
dan aku terdiam sejenak..sehingga tiba pada satu konklusi,
yang meledakkan rasa hati,

sungguh aku tidak ingin...bahasa hati itu disalah tafsirkan..
aku tidak ingin...bahasa hati itu diperkotak-katikkan...

bahasa hati itu adalah bahasa suci,
anugerah Tuhan yang maha Pengasih,

terasa sejuk dan kaku hati ini...
sehingga bahasa hati itu..ku biarkan terus beku terkubur,
dalam hati yang penuh salju...






No comments:

Post a Comment