:)

:)
“You are the sky and everything else – it’s just the weather.”

Tuesday, March 1, 2011

Silamku~


Malam yang semakin kelam,
aku masih terjaga, tertawa sendiri,
tersenyum melihat langit tanpa bintang, gelap, malap!
tanpa kusedari dua kelopak mataku, 
mencairkan airmata yang sekian lama beku,
lantas meletus segala memori silam dalam kotak fikirku...

ku termenung sendiri,
sedikit demi sedikit,
tanganku yang selama ini diam,
kini mula gagah melambai ke arah masa silam itu,

masih jelas dalam ingatanku, 
memori pahit yang lalu,
seperti mentertawakanku,
mengejekku..cuba meruntuhkan azamku,

tetapi aku tidak kisah..
aku tak akan lelah,
kerna aku masih punya memori yang lebih baik dari itu,
memori manis yang membuat aku lupa akan segala kepahitan,
dengan gambaran indah yang dipancarkan...


Silamku....
datang dan pergilah kamu,
kamu akan tetap dalam hatiku,
terus tersenyumlah kamu,
senyuman itu akan kekal dalam ingatanku,

biarpun..,
tak dapat ku putarkan waktu...
akan tetapi,
 tetap juga hati ini senyum tanpa sesal,
rasa bertuah,
kerna aku tidak akan setabah ini...
Jika aku tidak pernah menghadapi masa silam itu:)


p/s : bla3x....^____________^












No comments:

Post a Comment